Pablo Picasso |
Δεν ήταν ιδιαίτερα καλός
ομιλητής,
οι απόψεις δεν ήταν το δυνατό
του σημείο,
οι απόψεις είναι φλυαρίες,
όταν ο Ντελακρουά ανέπτυσσε
θεωρίες,
τον έπιανε ταραχή, από την
πλευρά του
αδυνατούσε να δικαιολογήσει τα
Νυχτερινά.
Εραστής αδύναμος,
σκιά στο Νοάν,
όπου της Γεωργίας Σάνδης τα
παιδιά
δεν καταδέχονταν από αυτόν
συμβουλές ανατροφής.
Φθισικός για χρόνια
με αιμορραγίες και ουλές,
που τον ταλαιπώρησαν πολύ.
Θάνατος σιωπηλός
όχι μέσα σε πόνους αβάσταχτους
ούτε από πυροβολισμούς:
το πιάνο (Έραρντ) έσυραν στην πόρτα
και η Δελφίνα Ποτότσκα
την ύστατη ώρα του τραγούδησε
για ένα μενεξέ.
Με τρία πιάνα ταξίδεψε στην
Αγγλία:
Πλέυελ, Έραρντ και Μπρόντγουντ,
για 20 γκινέες έπαιζε τα βράδια
κάνα τέταρτο
στους Ρόθσιλντ, στους
Ουέλλινγκτον, στο Στράφορντ Χάουζ
μπροστά σε πλήθος παντελόνια.
Σκοτεινιασμένος από την κούραση
και τον θάνατο
επέστρεψε στην πατρίδα
στην Πλατεία της Ορλεάνης.
Κατόπιν έκαψε σκίτσα
και χειρόγραφα,
δεν άφησε απομεινάρια,
θραύσματα, σημειώματα,
Frederic Chopin by Eugene Delacroix, 1838 |
τέτοιου είδους προδοτικά
σημάδια –
και τέλος είπε:
«οι προσπάθειές μου
ολοκληρώθηκαν
με βάση όσα κατάφερα να
πετύχω».
Έπρεπε να παίζουν όλα τα
δάχτυλα
ανάλογα με τη δύναμή τους,
ο παράμεσος είναι ο πιο
αδύναμος
(σιαμαίος του μέσου μόνο).
Ξεκινούσε πατώντας
μι, φα#, σολ#, σι, ντο.
Όποιος άκουσε ποτέ
κάποιο πρελούδιο δικό του,
είτε σε κάποια βίλα είτε
ψηλά σε βουνό
είτε από ανοιχτές
μπαλκονόπορτες
για παράδειγμα σε κάποιο
σανατόριο,
δύσκολα θα το λησμονήσει.
Δεν έγραψε όπερα,
ούτε κάποια συμφωνία,
μόνο αυτές τις τραγικές
προόδους
από καλλιτεχνική πεποίθηση
και με ένα μικρό χέρι.
Gottfried Benn, μτφρ.
Νίκος Βουτυρόπουλος
fteraxinasmag.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου