Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Γυμνός, Ιούλιο μήνα... Οδυσσέας Ελύτης

James Austin, Μύκονος 1963


Γυμνός, ούλιο μήνα, τ καταμεσήμερο.
Σ' να στεν κρεβάτι, νάμεσα σ δυ σεντόνια χοντρά,
ντρίλινα, μ τ μάγουλο πάνω στ μπράτσο μου,
πο τ γλείφω κα γεύομαι τν ρμύρα μου.

Κοιτάζω τν σβέστη ντίκρυ στν τοχο τς μικρς μου κάμαρας.
Λίγο πι ψηλ τ ταβάνι μ τ δοκάρια.
Πι χαμηλ τν κασέλα
που χω ποθέσει λα μου τ πάρχοντα:
δυ παντελόνια, τέσσερα πουκάμισα, κάτι σπρόρουχα.
Δίπλα, καρέκλα μ τν πελώρια ψάθα.
Χάμου, στ' σπρα κα μαρα πλακάκια,
τ δυ μου σάνταλα.
χω στ πλάι μου κι να βιβλίο.

Γεννήθηκα γι ν 'χω τόσα.
Δ μο λέει τίποτε ν παραδοξολογ.
π τ λάχιστο φτάνεις πι σύντομα πουδήποτε.
Μόνο πο 'ναι πι δύσκολο.

Κι π τ κορίτσι πο γαπς πίσης φτάνεις,
λλά θέλει ν ξέρεις ν τ' γγίξεις
πόταν φύση σο πακούει.
Κι π τ φύση —
λλ θέλει ν ξέρεις ν τς φαιρέσεις τν γκίδα της.
Οδυσσέας Ελύτης, O μικρός ναυτίλος, Ίκαρος 1985

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου